fbpx

Svedea brinner för att göra skillnad: ”Vi är personliga specialister”

Svedea är inget vanligt försäkringsbolag. Själva beskriver de sig som ett gäng nördar som brinner för att göra skillnad för sina kunder.

– Vi är drygt tio år gamla, och verkar varje dag för att utmana de stora bolagen som finns i Sverige. Vi försäkrar inte allt, men det vi väl försäkrar gillar vi att tro att vi är rätt bra på, säger Odd Einar Bruem, Chef djurförsäkring på Svedea.

Svedea beskriver sig själva som ett relativt litet bolag, men har många gånger bevisat om att de gör ett strålande jobb och tar hand om sina kunder. Enligt Svenskt Kvalitetsindex 2023 har de Sveriges nöjdaste djurförsäkringskunder – och på fordon har de fått den utmärkelsen de senaste fem åren. Odd Einar berättar att den personliga kontakten är något som de lägger stor vikt på.

– Vi er personliga specialister, med betoning på Personliga. Det var en kund som sa ”på Svedea är man inte ett kundnummer, man är ett namn”.

Vad har ni för tankar och känslor inför Wenngarn?
– Det ska bli riktigt kul att träffa kunderna där ute. Vi hoppas på strålande väder och massa besökare till montern. Vi kommer fokusera dels på jakthundarna, men även på fritidsprodukter som exempelvis fyrhjuling. Med andra ord, det kan vara väl värt att svänga förbi oss, tävla, ta en kaffe och kolla om vi kan spara lite pengar åt dig, säger Odd Einar och berättar att dessa mässor ger många positiva ringar på vattnet.
– Massor av energi, kontakt med våra kunder och samarbetspartners och såklart hoppas vi även på att vi ska få träffa några nya kunder med.

Vad kommer hända i er monter?
– Tävling såklart, grymma priser från Chevalier står på agendan. Utöver det så kommer det vara kö för att få offerter. Vi kommer servera kaffe, kanske inte mässans goaste, men förhoppningsvis med det trevligaste sällskapet, säger Odd Einar Bruem.